A mai nap előadói és a témák:

  • Hrenkó András (HRENKO): Hogyan optimalizáld a webes megjelenésed?
  • Juhász Attila (MiniCRM): Tervezzük újra az értékesítés folyamatát!
  • Berényi Konrád: Egy sikeres online hűségprogram esettanulmánya
  • Vámosi Gergő (HRENKO): Facebook, tartalom, hirdetések – a sikeres közösségi megjelenés
  • Urbán Tünde (Origo): E-mailed a fegyvered, valójában te is célpont vagy!
  • Stygár László (Számlázz.hu): Sms, szelfi, számla – mobilszámlázás, és ami mögötte van
  • Petényi Márk: Mi történik az utolsó kattintás után?
  • Séra Attila (Vista Verde): Személyes márka vs. céges márka

Hrenkó András elkezdte a Hogyan optimalizáld a webes megjelenésed című előadását. Kezdésként megkérte a jelenlevőket, hogy keressenek fel egy honlapot, majd online követhettük Analytics-ben, hogy hányan és milyen eszközről nézik a kért linket. Kiderült, hogy mindössze 20% az asztali gépek aránya itt is.

A találati listára áttérve halljuk, hogy a Google találati listájában egy más típusú szemléletnek köszönhetően, a sorozatos algoritmusváltozásoknak köszönhetően a felhasználók egyre jobb találatokat kapjanak.

Cégként inkább a SEO esetében az üzleti célokra érdemes koncentrálni. Ilyen lehet például a szolgáltatás- vagy termék értékesítés, a branding stb. Nem szabad arra költeni az erőforrások nagy részét, hogy 1-2 kulcsszóra az első helyen legyünk. Ajánlott minél inkább Long Tail kulcsszavakat használni, ugyanis ezen esetben sokkal magasabb a konverzió, s általában olcsóbb is a hirdetési költség. Ilyenek használata esetén nem is kritikus ha 1-2 esetben visszaesik a helyezésünk, a többi fogja hozni a látogatókat. Kerüljük a tiltott technikákat, vásárolt linkeket, túlzott linképítést, tartalom duplikációt. A jól optimalizált weboldal jellemzői:

  • Értékes tartalommal rendelkezik, ami korábban egyedi tartalom volt. Nem egy másolt, hanem saját anyag, mely a célcsoportjainknak hasznos, informatív. Az oldalunkon ebből legyen több, ne a rólunk szóló anyagokból.
  • Felhasználói élmény: A weboldalunk által a látogatóból kiváltott élmény. Elég komplex dolog, de növelheti a kiváló navigáció az oldalon, a tartalom legyen érthető (itt is fontos, nem csak az előzőnél), vizuálisan legyen rendben az oldal. A tipográfiára is érdemes odafigyelni! A keresőmotorok egyre több dolgot próbálnak modellezni, s fontos hogy úgy lássák hogy a felhasználó élmény jó! Legyen gyors az oldal betöltése, ne kelljen semmire várni, legyen reszponzív és minden böngészőn működjön rendesen. Kifejezetten javasolják a WordPress oldalak használatát egyszerűbb céges oldalak esetén!
  • Legyenek indexelve az oldalaink (a publikusak), hogy megtaláljanak minket. Ellenőrizzük rendszeresen az állapotokat.
  • Javasolják használni: Google Tag Manager, Analytics, Google Webmester Tools eszközöket

Miben segíthet egy CRM címmel kezdte Juhász Attila a MiniCRM-től a prezentációját:

  • Röviden körüljártuk mi is az a CRM, majd áttértünk arra milyen értékek vannak egy cégben, s hogy tulajdonképpen a vevők mutatják meg, hogy mennyire értékes a munkánk. Értékesítési statisztika nélkül nem tudjuk mire koncentráljunk, milyen reklámra költsünk, mire fordítsuk az időnket. Az örök időhiány a legfontosabb oka és a növekedés legnagyobb akadálya.
  • A kapcsolati tőke a hangyaszorgalommal összegyűjtött és aktív kommunikációval karbantartott ügyfél információk összessége. (Vevők, munkatársak, beszállítók stb.) Mennyi ennek az értéke? Elég szélsőséges példa került elő: az IWIW, melyet 2 mrd forintért adtak el. Itt ugye rögtön lehet a Facebookra is áttérni, ahol szintén a kapcsolati tőke kezelése ér sokat, s nem a mögötte lévő programkód.
  • Hogyan segít a CRM? Nagymértékben megnöveli az érdeklődőkből új vevőkké váló látogatók arányát. Ez CRM használata esetén akár 20% is lehet átlagosan, míg anélkül ennek a fele. Köszönhető ez annak, hogy az érdeklődők 100%-ából mindegyik feldolgozott lesz, melynek köszönhetően több ajánlat kerül kiadásra, ebből több lezárás, s végül több vevő lesz. Nagyon sok információt megtudunk a kapcsolatainkról, melyeket a folyamataink során használhatunk. Pl. megtudhatjuk hogy ha nem minket választott miért nem, s legközelebb arra figyelhetünk. Ha tudjuk mikor kell megkeresnünk legközelebb, akkor a következő rendelés már hozzánk futhat be.
  • Miért kell CRM-et bevezetni? Azért, mert nem futunk az események után, hanem irányítjuk azt. Tudjuk irányítani az értékesítést, meg tudjuk becsülni mennyi bevételünk lesz, tudjuk kit kell támogatni, menedzselni.
  • Miben más a MiniCRM a többitől? Kiemelten támogatják a tanácsadók a cég folyamatainak összerakását, karbantartását. Jelenleg 7 tanácsadó dolgozik náluk.
  • A CRM használatával az adatok érkezése jöhet kézi felvételből, honlapról, külső programból, applikációból, FB-ról stb. Nincs elfelejtett feladat, s látjuk a folyamatban lévő állapotokat az értékesítési folyamatunkban. Gyorsan tudunk válaszolni, ugyanis sablonokkal dolgozunk, s legközelebb nagyon gyorsan el tudjuk küldeni a választ.
  • Az adatok kereshetők, szűrhetők. Minél több mindent tudunk az ügyfélről, annál egyedibb, személyre szabott információt küldhetünk nekik. Automatikus e-mail archiválás van, naptárak kezelése megoldott (Akár Gmailből és Google Calendarból is!). Az adatok bárhol elérhetők a felhő alapú technológiának köszönhetően, sőt akár át is adhatók más kollégának.
  • Automatizmusokat rendelhetünk árajánlathoz, vásárlást követő teendőkhöz, elégedettségi kérdőívvel, garanciális tájékoztatóval, szervizes információkkal stb. Mindezeket automatikusan, melyet nem felejt el a kolléga. Bevált az előző termék? Vegye meg a másodikat is!…Komplett vásárlási sorozatot lehet megvalósítani.
  • A kommunikációval a leggyorsabban, legegyszerűbben, legolcsóbban tudunk az ügyfél szemében pótolhatatlanná válni.
  • A MiniCRM sok modullal rendelkezik: Értékesítés, Számlázás, Rendezvény, Ügyfélszolgálat. Minden folyamatnak van adatlapja, ezáltal CRM funkciók is használhatók és folyamatok rendelhetők hozzájuk.
  • 30 napig díjmentesen tesztelhető!
  • Megjegyzés: Nálunk kombinált csomagban is hozzájuthattok a MiniCRM-hez, nagyon kedvezményes áron! Részleteket itt találhattok: Link

Berényi Konrád: Egy sikeres online hűségprogram esettanulmánya

Konrád a Pontolo rendszerről kezdett beszélni, mely egy hűséges vevőket gyűjtő megoldás.

Rögtön azzal kezd, hogy kell-e mindenkinek hűségkártya rendszer? A válasz csak abban az esetben nem, ha magasan piacvezetők vagyunk a magunk területén.

Milyen a hűséges vevő? Ismerjük egymást, megbízunk egymásban, s a hűséges vevő tovább ajánlj minket. Könnyebb őt újabb vásárlásra bírni, könnyebb neki eladni, kevesebb sales erőforrást igényel, s 13%-kal nagyobb értékben vásárol mint az egyszeri vásárol. További előnye hogy türelmes, vár az esetleges hibák kijavítására.

Egy hűségprogram pont ezert jó, s egy hűséges vevő 45%-kal nagyobb valószínűség szerint vásárol nálunk. Szívesebben válaszol a kérdéseinkre, el fogják mondani ami nekik segít, ami nekik jó, sőt akár tesztelhet is. A hűséges vevőket mérhetjük!

A hűségprogramok céljai lehetnek: vevő megtartása (erős konkurencia esetén fontos), vevők visszahozása, információk gyűjtése, adatbázis építése.

Hogyan lehet ezt megvalósítani: Szolgáltatás, Minőség, Kedvezmény (elszámolóházak működnek az összetett rendszerek mögött), melynek a nagy rendszereknél egyformának kell lennie. Itt a Pontolo esetében egyediek lehetnek az árkedvezmények, figyelembe véve az adott termék/szolgáltatás árszintjét, mindezt egy kártyával. Zseniális! Adhatunk ajándékot, akár egyedi terméket is. (Pl. kávézó esetén kávéscsésze és alátét ingyen X db fogyasztás után!). Kaphat még státuszt a vásárló (a példa parkolóhelyet említ ahova hűségkártyával lehet beállni.), mely szintén egy bizonyos körnek fontos.

Nagyon fontos a hosszú távon üzemeltetett programok esetében, hogy mérni szükséges. Probléma, hogy ehhez kérdezni kell, s sokan nem szeretnek válaszolni és ezzel foglalkozni, s ezeket az adatokat tárolni és feldolgozni is kell, valamint strukturáltan kell megkapni.

A Pontolo egy egyszerűen használható, könnyen bevezethető marketing eszköz. Minden kereskedő a saját rendszerét építi fel, azért ad pontot amiért akar, azért és annyi kedvezményt ad ami neki megfelel, s mindez akár változtatható van. Sok adatot ad az ügyfélről (nem adhat viszont mailcímet, teljes nevet és telefonszámot), de nem ad lehetőséget visszaélésre és védi a vevőket. Természetesen a vevők elérésére adnak lehetőséget.

Minden hónapban kap a felhasználó hírlevelet az aktuális egyenlegéről, s ebbe a levélbe lehet üzenni a felhasználónak, illetve az aktuális akciókról gyorsan és ingyen (!!) tájékoztathatjuk a vevőinket.

Dobozos termék, nem igényel semmilyen fejlesztést, nem kell integrálni pénztárgéppel, számlázással.

Részletes statisztikák vannak: Nemekről, életkorokról, szokásokról, TRX-ekről, frekvenciákról, pontokról stb.

Az előadás végén néhány esettanulmányt hallhatunk. Pl. kis üzlet bevezette a rendszert, egy hónap alatt 200 regisztrált vevője lett, s 1 millió Ft forgalmat bonyolítottak már követhetően.

Kereskedői oldalról vonalkódolvasó, vagy kamerás mobil/tablet kell, ezzel azonosítja az egyedi vonalkódot a rendszer. A kártyák természetesen egyedileg, céges igényeknek megfelelően készíthetők papír, vagy plasztik alapon.

A tapasztalat azt mutatja (s ez a Groundon különösen hangzik), hogy ott kell lenni az ügyfelek zsebében, s nem csak elektronikusan létezni. Zárásképpen bemutatja a hamarosan megjelenő Pontoló füzeteket, melyeket negyedévente fognak kiadni, s tartalmazza a rendszerben lévő kereskedőket (meg persze pl. hirdetéseket is, mert “hát valamiből élni is kell”).

 

Vámosi Gergő (HRENKO): Facebook, tartalom, hirdetések – a sikeres közösségi megjelenés:

Közösségi médiás áttekintéssel kezdünk. A Facebook magasan vezet (jelenleg kb. 4,6 millió hazai felhasználó), Twitter és Tumblr (pár tízezer hazai), Linkedin (inkább B2B célra), Instagram, Youtube, Vimeo, Pinterest, Flickr, Snapchat, Blogszolgáltatók. Ezeket eltérő szerepekre érdemes használni. Lehet imázs szempontból fontos, vagy rétegközönséghez szólhatunk általa. Ügyfélszerzésre a legnagyobbak a megfelelőbbek, ahol tömegek elérhetők. Hirdetéssel és organikusan is használhatjuk őket.

A közösségi média beépül a fogyasztói élménybe. Hazai adathoz nehéz hozzájutni, USA-ból kapunk példát: 47%-nál első számú befolyásoló a Facebbok. A cégek 78%-ánál van közösségi médiás csapat. Mobilról 77% használja ezeket a szolgáltatásokat. Az Y generáció többsége innen informálódik a márkákkal kapcsolatban. A 3 legnagyobb véleményformáló:  Facebook (1,35 mrd használó), Youtube (1 mrd fő), Tumblr (420 millió).

A Youtube nemrég volt 10 éves (erről szóló írásunk a Tárhelyszakértő blogunkon található), de jön fel a videós hirdetés a FB-on is.

Áttérünk a trendekre: Fregmentáció, Google+. Ez utóbbi átalakul, s már a Photos elindult, lesz Streams és ugye a Hangout marad. A Google+-t azért még mindig érdemes használni! A következő trendek a szinte mindenhol fellelhető hirdetések, Facebook újítások (pl. beágyazható videók, új page plugin: előtérben a bejegyzések, Messenger platformot fejlesztik és a Parse nevű rendszerüknek köszönhetően nyitnak a dolgok internetje felé.

Változnak a FB hírfolyamok, melynek köszönhetően egyre nehezebb organikusan elérni az embereket. Több tartalom a tartalomzabálóknak, előnyt kapnak a fontos ismerősök bejegyzései, kevesebb lesz az ismerősünk ismerősétől származó bejegyzés, valamint beindult a múlt héten az animgifek támogatása, bár a céges oldalak még nem használhatják.

Mindezek abba az irányba mutatnak, hogy az értékes tartalmak előállítására kell és érdemes koncentrálni. Rövid tartalommarketing: Nem direktben akarunk eladni, hanem tartalom + stratégia mentén dolgozunk, melybe természetesen hirdetések is építhetők. Az eszköztár nagyon széles, külön kiemelik a céges blogot, melynek előnyei: a közösségi média a tartalomról szól, élvezetesebb oldal, fogódzók a látogatók számára, folyamatosan frissül. Beszél a vásárlóhoz és a sort lehetne folytatni. A legjobb tartalom a saját tartalom, a link posztok jó elérést kapnak, alkalmasak a forgalomterelésre. Grafikont is látunk a saját oldalukról, melyen szépen látszik a forgalom folyamatos növelése a weboldalon. A nem fizetett forrásból jövő forgalom esetén kiemelkedő, s jelzi a Google számára, hogy élő oldalról van szó. Ennek ellenére a régi, de népszerű témák is folyamatosan generálnak elérést.

Kétféle iskola: Külső szolgáltató és saját site. Mindenképpen az ügyfélnek szól és az ő problémáiból indul ki. Kell lennie hozzáadott értéknek, változatos formátumokat kell bevetni (infografika, videók stb), s hosszú távon kell csinálni.

Miről lehet írni? Saját termékekről, szolgáltatásokról, Promóciókról, Hírszemlékről, Interjúkról, Magyarázó és Hogyan témákról. Témakereséshez jó források: Google News, Alerts, Trends, Twitter, Disqus. Meg lehet kérdezni a követőket, de lehet fórumokból is tájékozódni.

A gyakoriság esetében a havi 1 minimum. Javasolt a heti 2 poszt, s 1500 szó felett gyakoribb a megosztás.

Mérni kell, s követni kell a leadgenerálást. A jó tartalom organikusan is terjed, s a közösségi médiában ha van hozzáadott érték, akkor nem lesz tolakodó.

Esettanulmány: Canva: Egy böngészőben futó képszerkesztő, pl. infografikák számára. 200% növekedés a FB-on, tartalmat optimalizáltak. Megnézték mit posztol a konkurencia, s kicsit jobbá tették: példákkal, saját, átfogóbb véleményt adtak, s megfelelően körüljárták a témákat. Kérdőíveket használtak, de teszteltek különböző címsorokkal. Tuti recept nincs, próbálkozni kell.

A jól sikerült tartalom bevethető hirdetésként is! Akár a teljes profilt bemutathatjuk az új “carussel” bemutató hirdetésekkel. Még mindig olcsó a FB! Használni kell a FB és az Adwords remarketing címkéket is. Először tartalmat adjunk neki, majd csak utána adjunk értékesítési ajánlatot.

Célzási filozófia: FB: Érdeklődési körök, kedvelt oldalak, demográfia, lakhely.

Adwords: főleg kulcsszavak.

 

Urbán Tünde (Origo): E-mailed a fegyvered, valójában te is célpont vagy!

 

Egy jól összetett levél szerkezete:

Kép, szöveg, Gomb, Megszemélyesítés, Leiratkozás, Elérhetőség, Közösségi oldalak elérhetősége.

Kiknek küldjük ki és mi alapján szelektáljunk?

  • Fontos, hogy a meglevő adatbázist szelektáljuk, pl. törzsvásárlók, új vevők
  • Nem mindegy hogy milyen információkat osztunk meg régi és úgy ügyfeleinknek
  • No spam, csak saját (akár vásárolt, de hivatalos úton) címlista

Nem ér véget az eDM levelek kiküldésével a feladatunk, de ez nem így van. Elemezni kell a statisztikákat, s ezekből a tanulságokat le kell vonni. Pl. Mit kell bővebben kifejteni, mit kell betenni, kivenni stb. El kell látni mérőkóddal a levelet. Elemezzük a landing oldalt is, használjunk Google URL Buildert (Kampány forrás, kampány médium kampány neve). Érdemes tesztet küldeni egy szűk listára, s az esetleges hibák javítása után kiengedni az adatbázisra a levelet.

Mikor érdemes hírlevelet küldeni. Nincs tuti recept! (Miért nem lepődünk meg?). Javasolt hétfő reggel nem küldeni, a tanács kedd-szerda, s ugyanez igaz a pénteki napra is, de az előadó hangsúlyozza, hogy mindez szolgáltatás és hírlevél függő.

Sokan saját fejlesztésű hírlevélküldő szoftvert használnak (pl. az Origo is), de a nagyobbakat (Webgalamb van megemlítve név szerint) is javasolt. HTML alapú leveleket kell küldeni. A mobilok miatt figyeljünk a levél méretére, ne csatoljunk több MB-os képeket és akciós árlistákat, ezek a landing oldalon kerüljenek elhelyezésre. A hírlevél nagyon jó lehetőség a kísérletezésre! Gyakoriság szempontjából a heti egy levél még nem zavaró, és érdemes tervezni, s az aktualitásokon kívül legyen rendszer és ha lehet egymásra épülés a levelekben.

Kérdésre elhangzott, hogy mi kell ahhoz hogy egy levél ne kerüljön spambe. Kiderült a legfontosabb mérvadó a jó minőségű adatbázis, a minél kevesebb halott/nem működő mailcím. Érdemes promó leveleket küldeni, ugyanis az mindig kézbesítésre kerül pl. az Origónál, a felhasználók által jelzett érdeklődési kör szerint,

 

Stygár László (Számlázz.hu): Sms, szelfi, számla – mobilszámlázás, és ami mögötte van

Esettanulmánnyal kezdünk: Régi kor szellemében élő cég bajba került amikor bejött az a konkurencia, aki mobil verziót készített az általuk árult termékből, s már nem kellett annak használatához kórházba menni. A termék ultrahang eszköz, s főleg kismamák számára fontos a rendszeres használata.

Új szolgáltatás, mely tegnap élesedett: mostszamlazz.hu

Dilemma: Mobilverziót szerettek volna készíteni, s nem akarták elrontani azt ami már működik. Probléma és rontja a konverziót a legtöbb webáruházban lévő regisztrációs kötelezettség. Több mint 20400 vállalkozás használja, s igény volt a mobilverzióra, s ez az első mobilszámlázó verzió. (Szerkesztő megjegyzése: Ez nem igaz, több ilyen is van, pl. a Kalmár rendszernek van mobil verziója, de OSX-re pl. már régen létezik ilyen.)

A papír alapú és az e-számla különbségéről beszélünk. A szabályozás maga bonyolult, de általánosan elterjed pl. a .pdf alapú megoldás használata. Bár külön engedély a vevőtől nem kell hozzá, de ha a vevő elutasítja, akkor kötelező papír alapú számlát küldeni neki. Egyedül csomagküldés esetén javasolt papíralapú számlákat küldeni.

Elektronikus számlák ára 6-200 Ft/dbig terjednek.

A rendszer tud kapcsolódni webshophoz, CRM rendszerhez, vállalatirányítási megoldásokhoz.

Rengeteg automatikus folyamat állítható be, pl. lejárt számlák jelzése az elmaradásban lévő ügyfeleknek. 15 féle könyvelési rendszer felé nyújtanak adatszolgáltatási és átadási lehetőséget, s lehet adni a könyvelőnek olvasási jogot adni a számlákra. Biztosít online fizetési lehetőséget. A kötelező adminisztrációból akár versenyelőnyt is kovácsolhatunk.

 

Petényi Márk: Az utolsó kattintás halott? (Igen, változott a cím!)

Gyors bemutatkozást hallunk, illetve rövid listát arról kinek és miket is csinált a Márk. A lista impozáns, a Vaterától a használtautó.hu-n át mindenféle cégekig.

Feladatot is kapunk: Videó alatt megszámolni a fehér csapat hányszor passzol. Kicsit sikerült elrontani, ugyanis kiírásra került a megoldás 😀 Közben szinte senki nem vette észre a hátrafelé moonwalk-oló fekete macit. (Hmm).

A fentiekből következik hogy önmagunkban az adatok és számok nem sokat érnek. Az analitika segít kérdéseket feltenni, s a weboldalunk forgalmához biztosít szinte korlátlan elemzési lehetőségeket.

Az üzleti célokat kell tehát mérni, s nem kattintásokat. Ilyen célok lehetnek: Eladás, lead generálás (telefonhívás, feliratkozás, ajánlatkérés stb.), bevonódás (közösségi megosztás, média feliratkozás, kupon letöltés, oldal megtekintése stb.), hirdetések megtekintése (médiatulajdonlás esetén).

Mennyiért éri meg nekem egy ajánlatkérést szereznem? Ez érdekes kérdés, ugyanis függ az értekésítési életciklusomtól. Amennyiben csak 1 dolgot tudok eladni, akkor az nagyjából egyszerűen kiszámolható. A többi esetben, ha mást is el tudok adni az ügyfélnek, akkor felborul ez a képlet, s figyelembe lehet és kell is venni a későbbi lehetőségeket. A nagy kérdés mi van ilyenkor? Itt jön be az, hogy milyen típusú termékünk van. Ekkor jönnek be a hozzárendelési modellek:

  • Első interakció hozzárendelés: Akkor érdemes használni, ha azonnal megvásárolják a termékünket.
  • Utolsó interakció hozzárendelés (Ez a gyakoribb): A végén rendelünk hozzá összeget
  • Időkésleltetéses modellben a vége felé adjuk a legnagyobb értéket.
  • Pozícióalapú, lineáris, időbomlás stb. alapú modell is használatos
  • Lehetséges vegyes rendszer a fentiek kombinációjaként is.

 

Séra Attila (Vista Verde): Személyes márka vs. céges márka

Azzal kezdünk, hogy mindenkinek fel kell állni, s tornázás van…egész lelkes a csapat, ami így a vége felé meglepő 😀

Bemutatásra kerül Steve Jobs, A Google-ös srácok, Kürt. Jön a kérdés ki vagy Te? Van-e 30 másodperces bemutatkozód, hogy ki vagy és mit csinálsz?

Megint torna: szembe ülés, másiknak bemutatkozni 30 mp alatt, majd csere. Kiderül, hogy ha az álmok és a célok nem tiszták, akkor 10 cégből 3 év múlva mindössze 2 marad meg!

Személyiségtesztekről beszélünk, hogy milyen fontos az Önismeret, s tudni kellene, hogy mire vagyunk alkalmasak, cégvezetőnek, alkalmazottnak stb.

Színalapú tesztet tölt ki a csapat, ezt elég nehezen tudjuk közvetíteni, de az alábbiak alapján kell magunkat skálázni: Lelkesedés (extrovertált viselkedés), megítélés (analitikus viselkedés), kíváncsiság (introvertált viselkedés), érdeklődés (Emocionális viselkedés).

A fentiek oda vezetnek, hogy különbözőek vagyunk, s nem mindenkinek jó az a hozzáállás, szöveg, megoldás, jellemző stb., amit mi annak gondolunk. Tudni kell kik az ideális vevőid, miben segíthetsz nekik, Hogyan oldod meg a gondjukat, Mi a szolgáltatásod előnye és haszna.

A konklúzió az, hogy mindegy hogy személyes, vagy céges márka.