Weboldalad forgalmának egy része értelemszerűen annak népszerűsítéséből származik – hirdetésekből, organikus módon közösségi oldalakról, más oldalakon elhelyezett hivatkozásokból. Ha viszont ügyesen keresőoptimalizálsz, rengeteg látogatót hozhatnak neked egyszerűen a keresőmotorok is.

A keresőoptimlizálás lényege nem több, mint amit neve is mutat: weboldalad olyan kialakítására van hozzá szükség, amelyet az internetes keresők, mint például a Google, a Yahoo vagy a Bing optimálisnak érzékelnek. Azaz, ha valaki rákeres egy kifejezésre, a kereső tudja, hogy a te oldaladon ezt biztosan megtalálja – hiszen a kulcsszó, illetve annak különféle formái releváns környezetben jelennek meg.

Ehhez persze nm csak szöveges tartalom szüksége – volt idő, amikor elég volt egy rakás kifejezést egymás mögé dobálni minden oldal alján ahhoz, hogy a keresőknek ez szimpatikus legyen, ma azonban ez már nem elegendő. Ahhoz, hogy például a Google tényleg komolyan vegyen, olyan weboldalstruktúra szükséges, amelyben könnyen kiigazodhatsz és nincsenek halott hivatkozások, a tartalom rendszeres frissülése, a különféle formátumok (szöveg, képek, videók) optimalizálása.

Ezernyi tényező

A megfelelő keresőoptimalizáláshoz (SEO-hoz) valószínűleg szakember segítségére lesz szükséged. Számtalan különféle tényezőt kell ugyanis figyelembe venni a munka eredményességéhez – fel kell mérni például, hogy célközönséged milyen kifejezésekre keres rá, hogy milyen keresőmotorral teszi ezt és hogyan lehet erre optimalizálni tartalmaidat. Oda kell figyelni arra, hogy a keresőmotorok robotjai minden szükséges oldalt feltérképezhessenek nálad – és adott esetben arra is, hogy a nemkívánatos oldalakat elrejtsd előlük. Egy profi tudja például azt, hogy a végtelenül görgethető (infinite scrolling) vagy parallax görgetéssel készülő (parallax scrolling) weboldalak, bár sokszor növelik a felhasználói élményt, szinte optimalizálhatatlanok.

A SEO-nak persze rengeteg megfigyelői munka is része – az oldal tartalmait és szerkezetét folyamatosan úgy kell alakítani, hogy az megfeleljen a keresők és célközönséged követelményeinek, és nagy tapasztalatra és szakértelemre van ahhoz, hogy a hatalmas adathalmazokból valaki pontosan ki tudja olvasni, milyen lépésekre van szükség.

Kár nem figyelni rá

Ha jól csinálod, oldalad a Google találati listájának első oldalán, vagy akár a tetején jelenik majd meg. És ez persze jó hír, hiszen Magyarországon a keresések 97 százalékát a Google motorjával végzik.

A keresőoptimalizálás egy kiváló marketingstratégiával talán elhagyható, ha megfelelő forgalmat tudsz biztosítani weboldaladnak más módszerekkel – egyúttal azonban olyan lehetőség célközönséged organikus vonzására, amelyet oktalanság kihagyni.