Korábban tisztáztuk már, hogy milyen hosszú az ideális domain, és miért. Beszéltünk arról, hogy hogyan lehet egy hosszú cím is emlékezetes, hogy hány karakter a legjobb és mire kell figyelni, ha nem akarjuk, hogy az elgépelések áldozatává legyünk. Ebben a posztban pedig arról lesz szó, hogyan alkossuk meg magát a nevet.

A legfontosabb az, hogy az is emlékezzen a címre, aki csak egyszer látogatott el az oldalra. Ez nem csak azon múlik, hogy a domain 8 vagy annál kevesebb karakterből álljon – egy vásárló, mielőtt eldönti, hogy kinek a termékéért vagy szolgáltatásáért fizet, akár több tucat oldalt is felkeres. Ha azt akarjuk, hogy második, harmadik alkalommal is visszatérjenek, nagyon fontos, hogy emlékezzenek az oldal nevére.

Kezdjük a SEO-nál

Az ötletelésnél nagy segítséget jelenthet, ha tudjuk, melyek azok a keresőszavak, amelyek a legközelebb állnak elképzelésünkhöz, amelyek a legjobban leírják a céget, szolgáltatást, termékeket, amely a weboldal témája lesz. Ha összeszedtük a kulcsszavakat, akkor már egy jó alapra építkezhetünk. Ezeket párosíthatjuk, ragozhatjuk, elő- vagy utótagokat adhatunk hozzájuk, természetesen minden esetben alapos kutatást végezve az azonos vagy hasonló nevű oldalak irányába.

Ez azért is fontos, mert nyilván nem akarjuk, hogy weboldalunkat összekeverjék egy másik oldallal. Nem csak ugyanolyan, hasonló nevet se válasszunk, ha a legkisebb esélye is fennáll annak, hogy esetleg mással tévesztenek majd össze minket.

Mennyire legyen releváns?

Sokak szerint a jó domain egyik jellemzője az, ha leírja, mivel foglalkozik a weboldal, a felhasználó már magából a névből is ki tudja találni, hogy mivel találkozhat majd az oldalon. Nem kell azonban ehhez szigorúan ragaszkodnunk, lehetünk kreatívak is, hiszen ez megkülönböztet majd, kiemel a tömegből, azonban azt is szem előtt kell tartanunk, hogy az elrugaszkodottabb neveket sokkal nehezebb brandként felépíteni.

A kreativitás kétirányú utca. A túlságosan általános nevek, mint például a cars.com vagy a books.com olyanok lehetnek, amelyek nem hagynak mély nyomot, egyáltalán nem maradandó nevek, bár tény, hogy könnyen megjegyezhetőek. Ha valamilyen kevésbé releváns nevet választunk – mint ahogyan például az Amazon tette –, azt már csak furcsasága miatt is megjegyezhetik maguknak a látogatók. Sokkal több energiát igényel azonban, hogy brandet építsünk belőle. Ugyanakkor a weboldal sikeréhez az is szükséges, hogy rendszeresen frissítsük és karbantartsuk, és persze a megfelelő csatornákon hirdessük. Ha ezt szem előtt tartjuk, nem kell sokkal többet áldoznunk az ilyen építkezésre.

Az ötletelésnél a legjobb taktika az lehet, ha egyszerre indulunk el mindkét irányba, releváns, keresőszavakat tartalmazó domaineket és kreatívabb, elrugaszkodottabb ötleteket is fontolóra veszünk. Így nem hagyunk ki egyetlen jó ötletet sem.

A járatlan út kecsegtetőbb

Nagy a csábítás, hogy felmérjük a legsikeresebb oldalakat, és hozzájuk próbáljunk igazodni, trendeket követve válasszunk magunknak. Sokan gondolhatják úgy, hogy így nem csak könnyebb a dolguk, de biztos recepttel nem is tévedhetnek.

Az online világban azonban aki biztosra akar menni, gyakran az unalomig ismételt trendeknél köt ki, s éppen ezért vall kudarcot. Ki emlékezne az ezredik legjobbkonyvek, legolcsobbautok, kreativajandekok domainre? Az újító szellem biztosabban hálálja meg magát, hiszen ha feladjuk, hogy kreatívak legyünk, akkor már rögtön a domainnel azt üzenjük a látogatóinknak, hogy hajlamosak vagyunk a könnyebb utat választani, elkerülni az erőfeszítéseket.

Ha megvan a megfelelő domain, utána néztünk a konkurenciának és biztosak vagyunk a dolgunkban, ne habozzunk a regisztrációval – egy domain bejegyzése ma már aprópénznek számít, egy eredeti ötlet elvesztése csak azért, mert a vívódás miatt valaki lecsapott rá előttünk, hatalmas veszteség.