Április 12-től birtokba vehetik a kiadók a Facebook Instant Article formátumot.

A rendszer mindenki számára nyitott lesz, ezért inkább tartalomszolgáltatót kellett volna írnunk a kiadók helyett; előbbi ugyanis bármelyikünk lehet, ha contentet készít.

Mi az a Facebook Instant Article?

A Facebook még tavaly tavasszal jelentette be, hogy olyan kezdeményezést indít el a közösségi oldalon, amely tartalmi és formai kontroll nélküli újságcikkeket vár a felhasználóktól.

Mindezt elérhetőbb és letisztultabb formában fogjuk látni a hírfolyamban, és az olvasók még tovább maradhatnak a módszer segítségével a tartalomszolgáltató hírfolyamában.

Kezdetben a Facebook csak pár száz kiadónak engedte meg ezt a funkciót, viszont árpilis 12-től széles körben megnyílik ez a lehetőség mindenki előtt.

Írok, tehát vagyok

Az eredeti terv az volt, hogy a fentebb említett dátummal induló F8 fejlesztői konferencián jelentik majd be a nagy hírt, de a Facebook valószínűleg nem bírt magával, és megszellőztette hírt.

Az ok valószínűleg az lehetett, hogy minél több partnert be szerettek volna húzni, így már induláskor combos kis bázist tudnak kialakítani.

Erre pedig megvan az esély, mivel a Facebook Instant Article-re érkezett reakciók alapvetően pozitívak voltak.

Nem csinálják rosszul, valljuk be…

Mik az előnyök?

A Facebook Instant Article alatt megjelenő tartalmakra az olvasók nagyobb arányban kattintottak, mivel az gyorsan töltődik be, és jobb felhasználói élményt kínál.

A hirdetések előtt sem zárulnak be a kapuk, sőt, ezeket a kiadók közvetlenül is értékesíthetik, ebben az esetben pedig a formátumból származó bevételt teljesen egészében megtarthatják.

A Facebook Audience Networkkel a közösségi oldal 30 százalékot gombol le magának.