Egy céges blogot nem hagyhatsz parlagon heverni, állandóan frissítened kell, méghozzá úgy, hogy azzal elérd a célközönséged, felkeltsd a figyelmüket. De hogyan töltheted fel tartalommal, ha kifogysz az ötletekből?

Nem csak a felhasználók, a botok is a friss, releváns tartalmat kedvelik. Ha rendszeresen frissítesz, és sok érdekes tartalommal töltöd fel blogodat, a találati oldalakon is előkelőbb helyre kerülsz majd. Saját kútfőből azonban nehéz lehet állandóan új és új érdekes tartalmat előállítani. De semmi gond, megmutatjuk, hová fordulhatsz ötletekért.

Használj közösségimédia-aggregátorokat! Ezek olyan szolgáltatások, amelyek bizonyos feltételek mentén összegyűjtik a friss posztokat és híreket számodra a közösségi oldalakról, s így tudni fogod, melyek a népszerű témák. Állandóan követni tudod a trendet, ujjadata közösségi média pulzusán tartva, hogy ilyen közhellyel éljünk. Ebben az a jó, hogy azonnal reagálhatsz a népszerű témákra, így arra is nagyobb esélyed van, hogy reakciókat válts ki közönségedből, hogy az eszmecsere meginduljon saját blogodon, Facebook-oldaladon.

Böngészd a szakmai fórumokat, kérdés-válasz oldalakat. Ebből megtudhatod, hogy melyek azok a szakmai kérdések, amelyek érdeklik a felhasználókat, és első kézből válaszolhatod meg azokat. Segítőkész profiként kínálhatsz választ azokra a kérdésekre, amelyek a célközönséged számára érdekesek lehetnek.

Tartsd szemmel a LinkedInt! Hol máshol tudhatnád meg, melyek a legnépszerűbb témák szakmai berkekben, mint ott, ahol pontosan a szakemberek beszélgetnek egymással? A szakmai csoportokban láthatod, miről beszélnek a szakmabeliek, milyen kérdésekre keresnek választ, milyen témákkal foglalkoznak leginkább. Ezt kiindulópontként használva bekapcsolódhatsz a diskurzusba, szakmai cikkekre válaszolhatsz, híreket dolgozhatsz fel saját véleményeddel vagy szakmai meglátásaiddal kiegészítve.

Hírcsatornák. Keresd meg a legérdekesebb szakmai oldalakat, blogokat, a szakterületed véleményformálóit, és kövesd folyamatosan az újdonságokat. Így a lehető leghamarabb értesülni fogsz az új technológiákról, szabványokról, jogszabályokról, eseményekről és így tovább.

A megfelelő csatornákat beállítva automatikusan érkezik majd hozzád a „nyersanyag”, anélkül, hogy aktívan kutatnod kellene utána. Számos olyan szolgáltatást találhatsz, amelyben összegyűjtheted mindezeket a friss tartalmakat, amelyeket sajátod előállításakor használhatsz, amelyekben kielemezheted a trendeket.

És hogy hogyan dolgozd fel mindezt? Miután kiválogattad a legéletképesebb ötleteket, döntsd el, hogy milyen formában dolgozod fel azokat – ebben itt találhatsz segítséget.