Megígértük, hogy megosztjuk veletek azt, amit a közösségi médiáról tanultunk – egy sor blogposztban, melyek közül ez itt az első. A szakmai, céges blogokról fogunk először is értekezni, s legelőször azt mondjuk el, miért jó neked, ha rendelkezel egy ilyennel.

Egy szakmai blog remek lehetőséget kínál arra, hogy megmutasd potenciális vásárlóidnak, partnereidnek, hogy benned megbízhatnak. Válogatott témákról fejtheted ki a véleményedet, adhatsz tanácsokat, oszthatsz meg olyan szakmai információkat, amelyek nagy értékkel bírnak.

A számok nem hazudnak

A BlogHer egy korábbi felmérése szerint az amerikai fogyasztók 81 százaléka megbízik azokban az információkban, amelyeket a szakmai blogokon olvas – ez egyben azt is jelenti, hogy egy nagyszerű platformot kapsz a brandépítésre. És bár meg kell találnod a megfelelő egyensúlyt a túl sok és túl kevés tartalom között, nem árt, ha tudod, hogy a HubSpot adatai szerint azon cégek 92 százaléka, amelyek egy nap többször is blogolnak, már szerzett is vásárlókat blogjáról.

Egy céges blog rendkívül kevés befektetést kíván meg a részedről – mivel honlappal valószínűleg már rendelkezel, akár egy aldomainen is élesíthetsz egy egyszerű blogmotort. Még egy saját motor összerakása sem telik túlságosan sok időbe – valaki rutinosnak ez nem jelent túl nagy kihívást.

Előnye, hogy rendszeresen frissülő, releváns és informatív tartalommal látja el honlapodat, amely ráadásul kiválóan optimalizálható. Ily módon a keresőrobotok is kedvelik, és segít a találati listákon előbbre sorolni weboldaladat.

A blogot hirdetheted, a közösségi médiában oszthatod meg a tartalmakat, ami remek lehetőséget kínál céged megismertetésére. Többen találnak majd rád és jobban meg is bíznak benned – nem meglepő, hogy a blogokat használó vállalatok 79 százaléka szerint megtérül az inbound marketingre fordított minden költség. Azok a cégek, akik a blogolást előtérbe helyezték, 13-szor nagyobb eséllyel értek el pozitív ROI-t.

Saját vagy külső platform?

Az egyik legkönnyebb megoldásnak az tűnhet, ha ingyenes felületen regisztrálsz egy blogot – ennek megvannak a maga előnyei és hátrányai is. Nyilván a pozitív oldalon szerepel, hogy gyakorlatilag nem kíván meg befektetést, azonnal elkészül, és bizonyos platformok eleve megadják a szélesebb közönség elérésének lehetőségét, mint például a blog.hu az Index blogketrecén keresztül.

Hátránya ugyanakkor egy ingyenes külső platformnak, hogy nem a sajátod – sohasem ellenőrzöd azt teljesen, s a keresőrobotok sem szeretik majd ettől jobban a honlapodat – bár linképítési célra korlátozottan alkalmas lehet ez a megoldás.

Ennek eldöntésére érdemes némi időt szánnod, fontold meg, s ha kell, beszélj egy marketinges szakemberrel is! Nincs olyan megoldás, amely egyértelműen jobb a másiknál, ez saját igényeiden és elvárásaidon múlik.