Egy vállalkozás, foglalkozzon bármivel is, aligha engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen az interneten. Néhány éve – vagy inkább évtizede – még voltak hatékonyabb módjai is a reklámozásnak, ma azonban a közösségi média az egyik legjövedelmezőbb lehetőséget nyújtja.

A közösségi oldalakon ma már szinte mindenki “fent van” – a Facebookon mindenkinek van saját profilja, a különféle közösségi szolgáltatásokat pedig, mint az Instagram, a Twitter, a LinkedIn, jól behatárolható közönség használja. Piacvezető az lehet egy területen, aki képes hatékonyan kihasználni az internet adta lehetőségeket, ez azonban nem mehet mindenkinek tanulás nélkül.

Nem lehetsz egyből profi

Ahhoz, hogy célzott reklámokkal hatékonyan elérd közönségedet, nem csak azt kell meghatározni, hogy kik is ők – meg kell tanulni saját nyelvükön szólni hozzájuk. Meg kell keresni azt a stratégiát, amely abban a konkrét iparágban, melyben tevékenykedünk, a legjobb eredményeket hozhatja.

Nem mindegy már az sem, hogy hogyan jelenünk meg a közösségi médiában, milyen nevet választunk. Hogy milyen nyelvezettel szólunk azokhoz, akiket el akarunk érni, hogyan fogalmazzuk meg hirdetéseinket.

El kell döntened, mi az, amit kínálsz követőidnek, illetve azoknak, akik szeretnéd, hogy kövessenek. Szolgáltatásaidat, persze, de ez csak másodlagos – elsősorban olyat kell adnod, amit szívesen és érdeklődve fogadnak. Hogy ezek szakmai hírek, vicces kommentárok vagy éppen nyereményjátékok-e, azt ki kell tapasztalnod. Bár lehet egy elképzelésed, a legjobban akkor jársz, hogy ha különféle stratégiákat kipróbálsz és dokumentálsz, majd ezek alapján szűröd le a megfelelő tanulságokat. Hiába hoz egy jól eltalált kép rengeteg lájkot, ha neked inkább megosztásokra lenne szükséged, és hiába követik oldaladat ezrek, ha csak néhányan igazán aktívak közülük.

Tapasztalnod kell

Mindennek az alapja a tanulás – neked magadnak kell megtapasztalnod a stratégiák működését, látnod az összképet ahhoz, hogy később szakértői segítség nélkül is hatékony céges jelenlétet tarthass fenn a közösségi médiában.

A különféle platformok különféle lehetőségeket tartogatnak, a YouTube, a Google+, a Twitter mind jól használhatóak, ha tudod, hogy egyáltalán nem ugyanúgy kell hozzáállnod – és persze, hogy nem kell egyszerre mindenhol jelen lenned, csak egy-két helyen igazán profin.

Hogy milyen stratégiák működnek a legjobban, hogyan kezdj bele ebbe az egészbe? Mik a profik tapasztalatai külföldön és hazánkban? A NetMasters csapata többek között erről tanult tegnap, és erről szól majd számos posztunk itt a blogon a közeljövőben, amelyekről Facebook oldalunkat követve is értesülhetsz!