Sokan hiszik, hogy az e-mail az online marketing halott praktikái közé tartozik – pedig ez koránt sincs így, csak tudni kell megfelelően használni ezt az eszközt, és ismerni közönségedet.

Mint minden esetben, az e-mailek kiküldése előtt is az a legfontosabb, hogy tudd, kiknek megy a levél. Csak célközönségedet ismerve öntheted olyan formába a tartalmat és a megjelenést, ami a lehető legnagyobb konverziót garantálja.

A legjelentősebb szempont e téren manapság a mobileszközök terjedése. Néhány rövid év alatt megnégyszereződött azoknak a száma, akik leveleiket nem az asztali gép szoftverén vagy valamilyen webes felületen keresztül nyitják meg, hanem inkább néhány gyors mozdulattal a tableten vagy mobilon pillantanak rájuk. A litmus kutatásai szerint míg az asztali szoftvereket és webmailt használók száma három éve még majdnem tízből kilenc felhasználót jelentett, a mobil mára 11 százalékról 45 százalékra kúszott fel.

litmus_mail

A régi praktikák természetesen a mobilos felhasználóknál nem működnek. Ha meg tudod határozni, hogy kik azok, akik leveleidet a kisképernyős eszközökön nyitják meg, vagy akár csak tudatában vagy, hogy ők vannak többségben a címlistádon, akkor ideje átszabnod a levelek megjelenését.

Nagy szöveg, könnyű kezelés

Képzeld el, hogyan nyitja meg leveledet egy felhasználó. A mobilképernyőn a kis szöveget, kiváltképp a 14 pont alattit nem fogja tudni elolvasni, és nem is nagyítgat majd azért, hogy a nyilvánvalóan reklámcélú mailt közelebbről is megnézze magának. A nagy, egy oszlopba rendezett szövegek tehát alapnak tekintendők.

Használhatsz képeket, de ügyelj arra, hogy azokat egyes mobilos levelezőprogramok alapból nem jelenítik meg, szóval gondoskodj arról, hogy ha ez bekövetkezne, az illusztrációk helyén szépen formázott ALT szöveg jelenjen meg.

És persze minél kevesebb linket használj, sőt, szórj ki minden felesleges tartalmat – a legjobb, ha egy egy-két, nagyon könnyen kattintható gomb, ikon vagy kép marad az egész levélben, amely így nem tűnik majd túlzsúfoltnak. Tartsd észben, hogy te magad vajon mennyi időt töltesz egy reklámlevél elolvasásával, ha egyáltalán megnyitod azt, és ez alapján állítsd össze sajátodat. Tudd, hogy nagyon kis ablakod van csak, amíg benyomást gyakorolhatsz.

Azt sem árt szem előtt tartani, hogy ha mégis rakunk linkeket a levélbe, akkor mindenképpen a legfontosabb – például a landing page-ünkre mutató – kerüljön az első helyre. Egy link várhatóan 0,25 és 1,5 százalék közötti kattintást vonz majd, amely inkább a tabletes és asztali felhasználóktól érkeznek, és minél mélyebben található egy link “részesedése” annál jobban csökken.

És hogy miért is fontos reszponzív levelet küldeni? Nos, a reszponzív mailekben található első link a kutatások szerint a mobilhasználók körében 30 százalékkal több kattintást vonzott, mint a nem reszponzív megoldások esetében.

Miért a mobilosok?

A leveleiket mobilról olvasók száma mára csaknem a fele az összes nethasználónak, miközben az asztali gépek részesedése meredeken zuhan. Utóbbiak ugyan egyelőre több kattintást regisztrálnak, ám ennek oka az is lehet, hogy a legtöbben még nem optimalizálnak kifejezetten mobilra – ami óriási hiba.

A reszponzív dizájn, ezt nem lehet elégszer elmondani, ma már alapkövetelmény, ha nem akarod látogatóid egy jelentős részét azonnal elveszíteni. Éppen így gondolnod kell leveleid kiküldésénél azokra, akik a metrón vagy a parkban csak rápillantanak a kezükben tartott eszközre.