A keresőóriás ritkán tájékoztat arról részletesen, hogyan változtatnak rangsoroló algoritmusukon, most azonban egy jelentős kis részlet került napvilágra.

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek május elején tűnt fel először, hogy változás következett be, ami nem írható a mobilbarát frissítés számlájára. Az algoritmus a jelek szerint egy kicsit máshogyan méri a tartalmak minőségét – és ezt mostanra maga a Google is elismerte, bár nem részletezte.

Valószínű azonban, hogy arról van szó: a Google elkezdte figyelni a közösségi oldalakon zajló interakciókat.

A keresőóriás korábban is utalt már arra, hogy a megosztások a minőség egyértelmű tanújelei – ebből nem nehéz kitalálni, hogy ez a tényező előbb vagy utóbb megtalálja a helyét az algoritmusba. Ezt erősíti az is, hogy nemrég megállapodtak a Twitterrel, hogy valós időben indexelik és kereshetővé teszik a tweeteket.

A ráutaló magatartás nyomán több SEO-szakember is nagyon közelről figyelte az elmúlt hónapokban a közösségi oldalakon zajló tevékenységet, és azt, hogy ez mutat-e összefüggést az esetleges változásokkal. És bár még nagyon korai biztosat mondani, a számokból az olvasható ki, hogy ha mást nem is a Google keresőmotorja a Facebookos és Google+-os interakciókat valóban elkezdte figyelembe venni a rangsorolásban.

Érdekes módon a Twitterrel eddig nem találtak ilyen kapcsolatot, könnyen lehet azonban, hogy a tweeteket majd csak később integrálják, amikor sikerül véglegesíten az együttműködést.

Szóval, mi a teendő?

Mindez annyit jelent, hogy a minőségi tartalom az eddigieknél is jobban felértékelődik – mégpedig minőségi abban az értelemben, hogy a közönséged valóban értékesnek találja, és ezt közösségi interakció formájában is kinyilvánítja.

Ha már most jó közösségi marketing stratégiával rendelkezel örülhetsz – ha pedig nem, de azért szeretnél erős SEO-t, akkor ideje nekiállnod. A lényeg azonban nem változott: a siker kulcsa most is a jól célzott és promotált tartalommarketing.