Őrült módjára hajtod a látogatódat a honlapodra. Lapátolod a pénzt a Google-nek és a Facebooknak, naponta ötször posztolsz az összes közösségi oldalon.

Konverzió meg szinte semmi. Az érdeklődők szétszélednek az oldaladon, átkattintanak másokhoz, és elfelejtenek feliratkozni vagy vásárolni. Ismerős?

Ha már magadhoz vonzottad őket, könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy egyszerűsítesz a honlapodon! Rámutatok pár felesleges dologra, amik elhagyásával könnyedén növelheted a konverziós rátádat, azaz több ügyfelet szerezhetsz látogatóidból.

Koncentrálj a konverziós célodra!

Persze tudom, hogy jó ötletnek tűnhet rengeteg hasznos információt, forrást megosztani a látogatóiddal, hiszen így sok-sok értéket tudsz nekik nyújtani. Mindeközben viszont nem szabad megfeledkezned a célodról. Miután felkeltetted az érdeklődésüket, minél előbb meg kell tenniük az általad áhított lépést, legyen ez akár a hírleveledre való feliratkozás, ajánlati űrlap beküldése, konkrét vásárlás vagy bármi más.

Ezért aztán azokat az elemeket, amik a honlapodon nem szolgálják a konverziós célodat, jobb inkább eltűntetni. Sajnos nem lehet általánosságban kijelenteni, hogy mely elemek előnyösek, és melyek hátrányosak konverzió szempontjából. Néhány bevett gyakorlatot viszont tudok mutatni. Ezek nagy eséllyel segítenek abban, hogy látogatóid ne kalandozzanak el máshova, hanem azt tegyék, amit te szeretnél.

1. Nem megfelelően leíró címek

Amikor egy látogató az egyik oldaladra érkezik, egyből tudnia kell, hogy az miről szól. Legyen ez akár a főoldalad, ahol a tevékenységedet mutatod be, vagy akár egy bejegyzés a blogodban. Ha az érdeklődő nem érti meg egyből, amit mondani szeretnél neki, nincs több esélyed. Nagy valószínűséggel pillanatok alatt el fogja hagyni a honlapodat.

Gondolj csak a 3 másodperces szabályra. Nagyjából ennyi időd van arra, hogy meggyőzd a látogatódat. Ha már a főcímen is gondolkodnia kell, mennyi időd marad meggyőzni, hogy maradjon?

A főcím tehát kiemelten fontos konverzió szempontjából. Ha mást nem is tesztelsz, különböző címeket mindenképpen érdemes!

2. Közösségi média

Nagyszerű dolog, ha szárnyal a Facebook oldalad, Instagramon megint kétszázan lájkolták a feltöltött képedet, és még három másik médiumon is tiéd a legjobb pozíció! De ha mindezt kiemelt helyen mutogatod a honlapodon, akkor valószínűleg értékes konverziókat veszítesz.

Képzeld csak el, hogy vajon mikor jön vissza hozzád az a félig már meggyőzött érdeklődő, akit elirányítasz a Facebookra, ami a világ legerősebb érzelmi csapdájaként szippantja be…

Különösen konverzió ellen elkövetett bűn, ha az értékesítési folyamatod utolsó oldalára teszel be közösségi médiára mutató ikonokat! Szerinted melyik a jobb, ha az előmelegített vásárlód a “Megrendelés” vagy a “Facebook oldalunk” gombra kattint?

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne használd ki a közösségi média nyújtotta előnyöket honapodon. A cikkek végén a megosztás gombok kifejezetten hasznosak lehetnek, nem viszik el a látogatódat az oldalról, viszont ingyenes reklámot kapsz. Eldugodtabb helyen, például a láblécben bátran szerepelhet a Facebook oldalad linkelje is, csak ne vonja el a figyelmet a lényegről.

3. Több “Call To Action”

Helyezd a hangsúly arra az egy dologra, amit vársz a látogatótól. Azt szeretnéd, hogy iratkozzon fel a hírleveledre? Akkor a landing page-en ne ajánlj neki elérést a demó felülethez, meg opciót az ingyenes regisztrációra. Egyetlen egy dologra irányítsd a figyelmét, hogy iratkozzon fel a hírlevélre! (Tudod, a Ford T Modell is bármilyen színben rendelhető volt, mindaddig, amíg az a szín fekete volt… Nem kell sokat válogatni, így gyorsabb és biztosabb a döntés.)

4. Szükségtelen menüpontok

A kevesebb néha több, mondja a mondás. Konverzió szempontjából ez kicsit máshogy hangozhatna: “A kevesebb majdem mindig több!” Ez érvényes a menüpontokra is. A menü kapja az egyik legnagyobb figyelmet, ezért érdemes végtelenül egyszerűnek meghagyni.

Szerepelhetnek a menüben különböző aloldalak, ahol a látogatóid tovább mélyíthetik tudásukat a termékedről, szolgáltatásodról, vagy hogy milyen előnyöket tudsz nekik nyújtani. De ha tíz menüpontot és mindegyikben még 5 almenüpontot kell átböngészniük, képzelheted, mennyire fogják elveszettnek érezni magukat!

5. Túl sok szöveg, hosszú bekezdésekkel

Persze jó dolog mindent elmondani magadról, a termékedről, minél több értéket átadni az olvasóknak. Meg tartasz is attól, hogy valami kimarad, ami meggyőző lenne. Így amit csak tudsz, beleírsz a szövegbe.

A tény azonban az, hogy a folyamatosan növekvő digitális zajban az emberek koncentrálóképességének időtartama egyre csökken. Ezért nem olvasunk, hanem csak szkennelve ugrálunk a szövegben, keresve azokat az infókat, amikre kíváncsiak vagyunk. Segíts látogatóidnak azzal, hogy rövidíted a szöveget, több bekezdést és képeket alkalmazol, valamint használsz jól felismerhető címeket, felsorolásokat.

A látogatók egy dologra kíváncsiak, hogy mik azok az előnyök, amiket a te terméked vagy szolgáltatásod biztosít számukra. Ez vezéreljen szövegeid megnyírbálásában és tagolásában!

6. Ugyanaz a stock fotó a világ összes weboldalán

Minden bizonnyal a szőke hölgy headsettel a fején remekül bemutatja, hogy milyen szuperjó az ügyfélszolgálatod. A gond csak az, hogy ez a szőke hölgy a világ sokezer másik cégénél is dolgozik!

Legyél kreatív, használj saját fotókat saját munkatársaidról, vagy legalább kérj fel egy grafikust, hogy készítsen valami egyedit a stock fotóból. Teszteld, melyik konvertál jobban, hidd el, megéri használni az egyedi, személyiséggel rendelkező képeket!

7. Külön vásárlói vélemények oldal

Évek óta szorgalmasan gyűjtöd vásárlóid dícséreteit, hiszen ez majd meggyőzi az új vevőidet. Remekül csinálod, csak így tovább! Viszont elpazarolni egy oldallátogató érdeklődését azzal, hogy vásárlás helyett olvasgassa, hogy mások mennyire voltak elégedettek veled, gyakorlatilag pénzkidobás.

A vásárlói véleményeket építsd be marketing üzeneteidbe, használd azokat, amelyek az adott látogatódhoz, üzenethez, oldalhoz legjobban passzolnak, amivel leginkább tudnak azonosulni. Az erre fenntartott külön oldal viszont csak elvonja a látogató figyelmét a célodról.

8. Őrjítően hosszú űrlapok

Amikor feliratkozol valakinek a hírlevelére, vagy ajánlatot szeretnél kérni, te is szeretnél a leggyosabban túlesni rajta, igaz? Ha már a tizedik kérdésre kell válaszolnod, előbb vagy utóbb megunod az egészet, és inkább átmész a konkurenciához, ahol ugyanezt megcsinálod három kattintással.

Csak annyi adatot kérj látogatóidtól, amennyi feltétlenül szükséges! Ha mindenképpen hosszabb űrlappal tudsz csak dolgozni, akkor inkább egyszerre csak egy kérdést tegyél fel. Sokkal többen fogják kitölteni (magasabb a konverzió), mintha kapásból látnák, hogy milyen sok kérdésre kell válaszolniuk.

Semmit se ér egy elképesztően jó lehetséges ügyfél az oldaladon, akivel végül még kapcsolatba se tudsz lépni! Kérd tőle a minimumot, ráérsz többet megtudni róla később is!

Összefoglalás

Mint ahogy a cikk elején is említettem, nincs általános recept a honlapok egyszerűsítésére. Lehet, hogy nálad mégis a szőke hölgy headsettel lesz a befutó. Vagy a te célcsoportodat az aktiválja, ha beteszel még egy plusz oldalt az összes referenciával és vásárlói véleménnyel.

Egy valami biztos azonban: amit nem tesztelsz, arról sosem tudod meg, hogy magasabb konverziót, és így magasabb profitot eredményezne-e. Szóval egyszerűsíts, de ésszel!