Ahhoz, hogy megfelelő összetételű, aktív célközönséget vonzz blogodra, folyamatosan frissítened kell – és az sem mindegy, hogy milyen tartalommal teszed ezt. Egy céges, szakmai blog esetén sem kell aggódnod, nincs túlságosan megkötve a kezed.

Előző rész: Hogyan szerez neked vevőket a szakmai blog?

Me, myself and I?

A lényeg az, hogy célközönségedhez szólj, hogy akiknek írsz, valóban érdekesnek találják tartalmadat. Saját cégedről, erről már beszéltünk, nem érdemes hosszasan értekezni – nem sokakat érdekel majd egy poszt, amely az évtizedes múltról ésprofesszionális csapatról szól. Ha mégis magadról akarsz posztolni, annak is megvan azonban a módja: legyél közvetlenebb, és ossz meg érdekes történeteket a cég életéből! Írd le, milyen kihívásokkal szembesültél az évek során, hogyan oldottad meg azokat, milyen emberekkel kerültél kapcsolatba. A lényeg, hogy maradj érdekes, és ne csak a magad számára.

Persze a negatívumokat érdemes kerülnöd. Soha ne szidj blogodban korábbi partnereket, üzlettársakat, alkalmazottakat. Ha valaki nagyon megnehezítette az életedet, írhatsz róla, de ne említsd név szerint, inkább magáról az esetről írj, és arról, hogyan oldottad meg. Jó, ha van valami tanulság.

De ebből persze nem él meg a blog, hacsak nincs elegendő érdekes anekdotád évtizedekre visszamenőleg. Milyen tartalommal foglalkozhatsz még?

Népszerű tartalomtípusok

A kulcsszó a relevancia. Ennek megfelelően számos tartalomtípus közül választhatsz, amelyek nem csak célközönségednek, de szélesebb körben is népszerűek lehetnek. Ilyenek például a teljesség igénye nélkül az alábbiak:

·         Tudtad-e: érdekességeket tartalmazó cikkek, akár a jól megszokott listás formában. Ha kellően érdekes témát találsz, biztosan olvasni fogják. Tegyük fel, hogy online marketingben utazol. Készíthetsz posztot arról, hogy melyek voltak az internet első hirdetései, online marketing kampányai, hogy melyek voltak a legnagyobb sikerek vagy éppen a legnagyobb baklövések, vagy mondjuk a legszokatlanabb megoldások.

·         Csináld magad: olyan bejegyzések, amelyek tanácsokat, segítséget adnak valamiben. Ha házakat építesz, leírhatod, hogyan kell megoldani a megfelelő hőszigetelést vagy szakszerűen lefektetni az alapot; ha arcfestéssel, akkor arról, hogyan keverhetsz otthon festéket, és így tovább. Azzal, hogy akár szakmai információkat osztasz meg, nem rontod a saját üzletedet: kiszemelt partnereidnek ettől még nem lesz több idejük vagy szakértelmük, viszont látni fogják nem csak azt, hogy milyen komplex is egy-egy folyamat, de azt is, hogy értesz hozzá.

·         Vélemény: A közvetlenebb hangvételhez tartozik, hogy megoszthatsz személyes véleményt is. Ne csak támaszkodj a véleményformálókra, legyél magad is az! Ésszerű keretek között, persze, nem fröcsögve, de ha véleményed van valamilyen, a területedet érintő eseményről, hírről, nyugodtan leírhatod, mit gondolsz róla. Ezzel vitát gerjeszthetsz, szimpátiát ébreszthetsz, erősítheted a rólad mint profiról kialakult képet.

·         Kérdés-válasz: Add meg a lehetőséget, hogy kérdezhessenek tőled – például Facebookon keresztül. Gyűjts össze a legérdekesebbeket, és válaszold meg legjobb tudásod szerint. Ezzel is közelebb kerülsz közönségedhez, erősíted szakértői imázsodat, és olyasmiről írhatsz, amiről tudod, hogy biztosan sokakat érdekel.

·         Szakmai hírek: Talán sokszorszáraznak tűnnek a hírek, de ha magad dolgozol fel egy-egy érdekesebb eseményt, akkor beleszőhetsz hazai vonatkozásokat, személyes megjegyzéseket, és olyan információkat oszthatsz meg, amelyek másként talán el sem jutottak volna olvasóidhoz.

A következő bejegyzésben arról lesz majd szó, hogyan keress és dolgozz fel megfelelő tartalmakat – maradjatok velünk, érdemes lesz.